GILERA GFR 125

 

Typ GFR začala Gilera vyrábět až v posledním roce před zavřením Piaggiem, jedná se o nejvýkonnější silniční 125, kterou Gilera uvedla na trh. Vyráběly se i speciály GFR 125 a GFR 250 určené pro Grand prix.

Motor Dvoudobý jednoválec
Objem 124
Výkon 33HP při 11300 ot.
Točivý moment  
Váha 137 kg
Maximální rychlost 190 km/h
Druh motocyklu Sportovní
Výroba 1993

Zkušenosti:

GFRko je řekla bych jedno z těch rychlejších motocyklů kubatury 125ccm.Do 7500 ot./min. dělá dojem uťápnuté "padiny".od 7500-11500/12000 ot./min. se dá dosáhnout poměrně slušné rychlosti.Díky přívěře,která se právě ve zmíněných 7500 ot/min otvírá dosáhnete s GFRkem poměrně velkého zrychlení což je výhodné zejména při předjíždění a podobných akcích.To má pak,ale za důsledek větší spotřebu benzínu.Do nádrže se vejde přibližně 10l benzínu a při spotřebě asi tak 7-8 litrů na 100 km to není nic moc,protože GFRko si vezme většinou více než méně.Takže s plnou nádrží toho moc nenajezdíte.Spotřeba samozřejmě záleží na vašem stylu jízdy.GFRko má své samostatné přimázávání,které je ukryto pod jedním ze dvou víček na nádrži (to napravo).Když už jsem začla s tím jak se projedete či ne tak musím říci,že GFRko není vhodné na delší cesty.Sedátka jsou poměrně tvrdé a nejste-li zvyklí není to moc příjemné.Také jsou spíše sportovního ladění,takže poměrně kloužou a to má pro změnu za důsledek to,že vám občas spolujezdec (hlavně ti nezkušení) sedí na zádech.Ale všechno se vydržet dá,protože při lehčím vytočení motoru mám občas spíše obavy jestli nebudu spolujezdce někde hledat.Brzdy jsou účinné,ale musí se na ně opatrně a s citem,jinak mají tendenci se "kousat".Ale co musím dát GFRku jako plus je odolnost kapotáží.Ty jsou opravdu kvalitní.Pokud se totiž rozhodnete brousit asfalt tak jediné co se tak stane je to,že se kapotáže odřou a tak trochu popraskají,ale nemají tendneci se lámat na kusy což střelci jako já jistě ocení.Dalším plusem kromě výkonu motoru a účinnosti brzd je celkový vzhled a design GFRka.To se může přesvědčit každý sám a myslím,že fandové kapotážovaných motocyklů mi dají za pravdu.Co se ještě týče jízdy v zatáčkách GFR sedí poměrně dobře a svojí ne zrovna velkou vahou je dobře ovladatelné a pokud se s GFR sžijete určitě vás bude poslouchat a nebude si dělat co chce.To ale také samozřejmě záleží na typu obutí,na povrchu vozovky,na počasí,na vašem jezdeckém umění atd. Další co je třeba podotknout je to,že se ne moc dobře shánějí náhradní díly na tuto motorku,ale zatím mám zkušenosti takové,že mé GFR je naštěstí,alespoň prozatím nenáročné a vše drží tak jak má.Já osobně jsem s touto motorkou celkem a spokojená a nemohu si vcelku na nic stěžovat.Vše je samozřejmě věcí názoru.Tohle je ode mě prozatím vše a v nejbližší době se pokusím dát dohromady ještě pár technických údajů a také zkušeností.Jinak zdravím všechny motorkáře,motorkářky a hlavně všechny příznivce GILERY!!

S pozdravem Meggy a GFR

GFR popisovana v textu

 

 

 

Obrázky:

 

 

 

 

 

 

 

Další fotografie GFR