|
GILERA motoclub Fórum pro příznivce motocyklu GILERA
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
goulash
Založen: 4.6.2006 Příspěvky: 140 Bydliště: Zašová u Val. Mezu
|
Zaslal: pondělí 24 červenec 2006, 09:23 Předmět: Různé typy motorů GILERA 125 |
|
|
Kolik je vlastně typů takových motorů? Vždycky jsem si myslel, že 3 (bez přívěry, s mechanickou přívěrou, s elektronickou přívěrou). Ale dneska jsem narazil na fotky motoru kde má hlavu válce spojenou s komorou přívěry v jednom kuse, toho jsem si všiml poprvé... Já to mám na svém motoru oddělené a vyhovuje mi to protože se to dá alespoň pořádně vyčistit... Dá se to rozdělit do nějakých výkonových skupin? Ptám se jen tak ze zvědavosti.. |
|
Návrat nahoru |
|
|
David Moderátor
Založen: 2.6.2006 Příspěvky: 345 Bydliště: Náchod
|
Zaslal: pondělí 24 červenec 2006, 10:45 Předmět: 125ccm motory |
|
|
Moc zajímavej dotaz, docela rád bych na to taky věděl podrobnou odpověď. Takže pokud je někdo dostatečně fundovanej - sem s informacemi Pokud ne, tak aspoň kdo co ví napište, třeba to dáme dohromady.
Ale napíšu co vím -
Gilera vychrlila v letech 85-93 neskutečný množství typů motorek 125ccm, motor do novýho typu se často přebíral z předchozího, někdy bez úprav, někdy s drobnejma změnama. Jsou to často tak detajlní změny, že asi nemá cenu to probírat.
Zásadních změn se udělalo několik.
Ty přívěry šli v průběhu času jak píšeš.
Pak se měnilo sání (do válce nebo do karteru motoru) - novější je do karteru. (aspoň myslím)
Pak pěti, nebo šestirychlostní převodovka. (kterápak bude novější )
Samozřejmně se měnilo provedení válce - různý ty přetlakový komory a nevím kde co. Ale v tom se moc nevyznám.
co dál?
Výkony šli od RV125 (nějákejch 16k) po RC Top Rally, SP02..... (přes 30k), nějak podrobně rozdělit typy do výkonovejch skupin asi nedokážu.
No nevím..... |
|
Návrat nahoru |
|
|
goulash
Založen: 4.6.2006 Příspěvky: 140 Bydliště: Zašová u Val. Mezu
|
Zaslal: pondělí 24 červenec 2006, 12:50 Předmět: |
|
|
Právě když jsem skládal ten můj motor, tak jsem se díval do manuálu a tam bylo sání do karterů. U mojí je to na válci.. Tak jsem si říkal, že to bude nějaký novější model motoru...
Vím, že RV a RX měly asi stejné motory (uplně bez přívěry) kromě obrácené převodovky, kvůli poloze řadičky (asi chápete)...
O 5ti rychlostí Gileře jsem moc neslyšel. Brácha měl RX a to bylo 6ti rychlostní a zatím jsem viděl jen Gilery z 6ti rychlostma.
Měl jsem za to, že XR1 a XR2 měly stejné motory jako KZ,KK, MXR, MX1 (všecky tyto modely mají mechanické přívěry) ale asi tomu tak není. Asi to bude tak že MXR, MX1 a XRka měly stejné motory ale to jen typuji.
Je to docela zajímavé kolik druhů motorů Gilera vychrlila. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Radar
Založen: 3.6.2006 Příspěvky: 86 Bydliště: Svitavy
|
Zaslal: pondělí 24 červenec 2006, 14:11 Předmět: |
|
|
Těch mnoho modifikací motorů platí obecně pro všechny "italy". I Cagiva a Aprilia dělaly mnoho různých motorů 125ccm. Od různých typů válců sání, převodovek, přívěr, karterů až po chlazení(dělaly se vzducháče i vodníky ). Osobně sem na to doplatil před pár lety u svojí bývalé Cagivy Tamanaco, když mě v obchodě prodali o 5mm delší ojnici. Já to ale zjistil až když sem namontoval válec a najednou píst narážel do hlavy . Naštěstí to spravila 5mm podložka pod válec |
|
Návrat nahoru |
|
|
David Moderátor
Založen: 2.6.2006 Příspěvky: 345 Bydliště: Náchod
|
Zaslal: pondělí 24 červenec 2006, 14:37 Předmět: typy |
|
|
Souběžně vyráběný modely měli většinou stejný motory, nebo jen drobný konstrukční změny, ale stoprocentně nic k sobě řadit nemůžu - taky jen typuju.
Myslím, že 5ti kvalt byl standart někdy do roku 87. To že dneska mají některý <=87 starý moto 6ti kvalt si vysvětluju tak, že buď tam byl na požádání za příplatek 6ti kvalt, nebo to někdo v průběhu let předělal.
Jasně, řazení endura/silnice jsou opačně, protože řadicí páka je na endurech dopředu a na silnicích dozadu (kdyby to někdo netušil)
Čistě bych typoval, že následující modely patří k sobě (téměř stejný motor, jen nalazený na danou moto):
RV, RX, RTX, ER (měli by být bez přívěry, 86 +-)
staré RC Rally (nevím kam s ním, je v tom guláš, viděl jsem s mechanickou přívěrou i úplně bez přívěry - zřejmně v tom někdo vrtal, otázka co je originál? 87+-)
KK, KZ (87 + -) - asi nejstarší generace motorů s přívěrou
MXR, MX1, XR1 (tyhle jednoznačně patřej k sobě, 88+-)
RRT, R1, Fast Bike, (mechanická přívěra, sání do válce, 88+-)
SP01, SP02 (??) (90 +-)
RC Top Rally, XR2 (nevím), CX, Crono, Apache, Freestyle (mechanická přívěra, sání do karteru, tyhle všechny se dělali asi od 90 až do zavření fabriky)
GFR, R (elektronická přívěra, 93)
No některý věco mi jsou dost nejasný, takže uvítám, když mě někdo popraví (opraví)
PS.: Kromě starýho RC Rally nevím, co s SP01, SP01, XR2 - od XR1 je tam totiž dost rozdílů, XR1 skončila výrobu 88 a XR2 jela 90-93, takže je to moto stylově na ní navazující, ale funkčně z ní až tak nevychází, jak by se mohlo zdát. Který Gilery mají ještě elektronickou přívěru? |
|
Návrat nahoru |
|
|
goulash
Založen: 4.6.2006 Příspěvky: 140 Bydliště: Zašová u Val. Mezu
|
Zaslal: pondělí 24 červenec 2006, 19:53 Předmět: |
|
|
Elektronickou přívěru má ještě určitě to nové enduro R 125 mám takový pocit. Jinak začal jsem se obávat jedné věci a to té, že jsem koupil špatnou ojnici... Rozměrově vypadala uplně stejná a v paolu mi řekli, že všechny ojnice co mají na Gilery jsou rozměrově uplně stejné... Mno uvidím jak to složím jestli to pojede...
Ještě bych chtěl poznamenat, že moje KK/KZ má podle papírů. r.v. 1990 takže se vyráběla asi ještě hodně dlouho.. Pokud by měl někdo zájem popsat rozdíly mezi verzí KZ a KK, tak klidně o tom vím všecko. Kam by jsi zařadil RRT (a ostatní s té řady), buď budou mít motor jako XR1 nebo jako KK/KZ... ?
Jo a bratr měl RX z roku 1989. Mělo šest rychlostí. Pak si tam dal motor z KK s přívěrou.. |
|
Návrat nahoru |
|
|
David Moderátor
Založen: 2.6.2006 Příspěvky: 345 Bydliště: Náchod
|
Zaslal: úterý 25 červenec 2006, 19:23 Předmět: |
|
|
Jo R 125 jsem zmiňoval, na posledním řádku GFR, R (je to matoucí, když tam chybí 125)
No ta ojnice ti tam snad zapásne. Já dával ojnici určenou do KZ/KK do motoru R1 a v pohodě.
Jo ono ani těm papírům se nedá věřit (ani v roku výroby a už vůbec ne v ničem jiným) Takže co kdo máte v dokladech na svý Gilery, klidně pusťte z hlavy.
Těch plků -
Jestli znáš přesně rozdíly KK/KZ, tak to popiš, bude to zajímavá informace.
Myslím, že RRT má spíš stejnej, jako XR1, ale nemůžu to ověřit. |
|
Návrat nahoru |
|
|
goulash
Založen: 4.6.2006 Příspěvky: 140 Bydliště: Zašová u Val. Mezu
|
Zaslal: úterý 25 červenec 2006, 20:00 Předmět: |
|
|
Takže.... GILERA KZ a KK má naprosto stejné kola, rám, motor, tlumiče, brzdy... Hlavní a na první pohled znatelný rozdíl je v kapotážích. Zadní část kapotáže je stejná až po nádrž (z jednoho kusu). Typ KK je celokapotovaný( kryje tedy i motor) a typ KZ má polokapotáž + klín pod motorem. Typ KK má vyšší plexi a i sloupky na plexi. Dalším rozdílem je, že typ KK, má nádrž i pod motorem, nikdy jsem nepochopil jak to funguje ale fungovalo to když jsem to tam měl. Je to propojené různě hadičkama s vrchní nádrží... Asi nějakýma přetlakama či co....Typ KK má taky trošku menší hlavní nádrž, zbývající prostor vyplňuje úložný prostor... Typ KZ nemá žádný úložný prostor (to mě docela sralo, tak jsem tam dal nádrž z KK). To budou asi všechny rozdíly. Ty motocykly jsou v podstatě stejné Třeba to někomu pomůže....
S tou ojnicí uvidím, ale tvar má jiný tady se můžeš podívat http://moji.motorkari.cz/?12362 Moc to nejde vidět ale ta nová ojnice nemá takový výřez uprostřed... Možná to je třeba jiná značkou (ta nová je nuova mazucchelli).
S těma papírama máš uplnou pravdu, protože jako typ mám uveden Gilera RV 125 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Radovan
Založen: 5.6.2006 Příspěvky: 96 Bydliště: Martin - Slovensko
|
Zaslal: sobota 29 červenec 2006, 22:17 Předmět: |
|
|
Ahoj gileráci,
David, trocha to tu napravím, moja skúsenosť je s tými, ktoré som mal.
RX 125, nasávanie na válci, bez prívery, ročník 85,
RRT 125 nasávanie na válci, s príverou APTS, ročník 87,
XR1 125, nasávanie na válci s APTS, ročník 88,
XR2 125, nasávanie na válci s APTS, ročník 89 - zadné bočné plasty tvarovo imitujú prídavné nádrže ako na RC 600 DAKAR z roku 1989,
APACHE 125, nasávanie do kartra, s elektronickou APTS, ročník 90, 91.
Naposledy upravil Radovan dne čtvrtek 24 srpen 2006, 18:14, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
goulash
Založen: 4.6.2006 Příspěvky: 140 Bydliště: Zašová u Val. Mezu
|
Zaslal: pondělí 21 srpen 2006, 07:30 Předmět: |
|
|
Mám tu na spravení R1 a má to v podstatě ten samá motor jako KK/KZ jen drobné úpravy v karburátoru.. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Radovan
Založen: 5.6.2006 Příspěvky: 96 Bydliště: Martin - Slovensko
|
Zaslal: čtvrtek 24 srpen 2006, 18:25 Předmět: |
|
|
Motory 125 s elektronickou APTS - CRONO, FRYSTALE, APACHE, R-ko |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|