Obsah fóra GILERA motoclub GILERA motoclub
Fórum pro příznivce motocyklu GILERA
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Gilera motoclubDomovská stránka klubu   RegistraceRegistrace 
 Předpověď počasí   Vzkazník - ChatVzkazník - Chat   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 


MX1 - kompletní oprava

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra GILERA motoclub -> 2 takty
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
kiwi-ice



Založen: 20.4.2009
Příspěvky: 6

PříspěvekZaslal: pondělí 20 duben 2009, 11:39    Předmět: MX1 - kompletní oprava Citovat

Zdravím všechny šílence v jedné stopě Very Happy
Od známého jsem koupil za pusu Gileru MX1, která měla podle něj pouze jednu závadu a to, že bude zřejmě třeba udělat výbrus (ztráta komprese). Tak jsem si ji odtlačil a až se oteplilo (ve stodole je zima) jsem ji ve volných chvílích začal rozdělávat a zjišťovat zkutečný stav. Podle stavu jednotlivých dílů je více než jisté, že ji někdo dříve rozmáznul po obloze Sad a pak ji "slepil" dohromady - popraskané plasty, zohýbané držáky, ..... Tak nevím, jestli má cenu to opravovat.
Dotazy:
1. Nádobka na levé straně u řidítek chybí. To jsou nádobky na olej a chladicí směs? Zbylo po nich jenom nějaké čidlo. Dá se to někde sehnat? A má to vůbec smysl?
2. Elektrické schéma z http://www.gilery.org/forum/viewtopic.php?t=617 (díky za něj) je opravdu pro MX1 ? Již jsem nějakou příručku sehnal, ale MX1 zrovna chyběla. Je to schéma v 5. části opravdu pro MX1?
3. Ztratil klíčky Death Jak nejjednodušeji to vyřešit?
4. Nějakej šikovnej dodavatel náhradních dílů?
5. Nechat někde udělat výbrus (levně) nebo koupit sadu válec + píst?

Díky za rady. Michal

P.S. Je to moje první "moderní" motorka, takže prosím za shovívavost. Doposud jsem řešil stroje typu kývačka nebo pionýr.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PájaSP02



Založen: 2.4.2008
Příspěvky: 155
Bydliště: Novosuchdolská 31,Praha-Suchdol

PříspěvekZaslal: pondělí 20 duben 2009, 15:54    Předmět: Citovat

Na :
1) ti musí odpovědět nekdo kdo vlastní MX1
2)Schémata na 125 se liší jen v drobnostech a pokud někdo nevystříhá kabeláž,tak ho nepotřebuješ.
3)Nejideálnější jest spínačku odmontovat a i s ní dojít do klíčnictví (nemyslím ty šmouly v OBI atd.)klíč ti v poho udělají a i se zárukou 100% funkčnosti.Mě to dělali na náměstí Míru (jsem z Prahy),tam kde jedou auta dolů-hned vedle je Pizzeria Concordia a jsem spokojen.
4) díly se tu na fóru řešily mockrát,nahoře je tlačítko hledat a doporučuju ho nejdříve zkusit a teprve potom se ptej
5)k tomuto bodu se toho taky napsalo dost.Jen podotknu,že na motory (všech značek) co jsou z hliníkových slitin se výbrusy nedělaj.Jednoduše,válec je hliníkový a na pracovní ploše je chemickou cestou nanesena vrstva Nicassilu,je to tvrdší než tvrdochrom a pokud nezadřeš tak tato vrstvička přežije několik generací závodníků.Bohužel většina kašle na doporučení a servisní intervaly pro dvoutaktní motory,přetáhnou životnost pístní a nebo ojniční sady a pak nadávaj co to maj za KRÁM.Chyba ale je v jejich rukou a hlavě a ne v motocyklech.

Jinak ke všem bodům,foto napoví mnohem víc než popisování,protože dost často je namontován díl z jiného typu....DOporučuji udělat foto,umístit někam na Net ,např rajce.cz a dej sem odkaz s textem : mám to dobře zapojený a nebo tak todle prasklo......

Dej vědět jak pokračuješ a hodně štěstí a málo zničenejch dílů.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kiwi-ice



Založen: 20.4.2009
Příspěvky: 6

PříspěvekZaslal: úterý 21 duben 2009, 14:54    Předmět: Citovat

Díky za reakci.
ad 1. Čekám... Wink
ad 2. Vystříhaná elektrika sice není, ale některé konektory jsou utrhané a jediné čeho se můžu chytnout je barva vodičů. Liší se sice jen detaily, ale na detailech záleží aby se mi z elektriky nezačoudilo a nebyl jsem v p....
ad 3. Skříňku jsem rozdělal (musel jsem odvrtat kolíky) a v zámečnictví mi prodali čisté klíče, takže už jen udělat zuby.
ad 4. ----- no comment -----
ad 5. A jak se pozná, že stačí vyměnit píst s kroužky anebo je to celý vydřený a musí se to nechat celé opravit nebo koupit "válcový kit". Nějaké firmy NIKASILové válce renovují. Výsledek ale asi nebude to pravé ořechové (nemám zkušenosti)?!?!?

Michal
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PájaSP02



Založen: 2.4.2008
Příspěvky: 155
Bydliště: Novosuchdolská 31,Praha-Suchdol

PříspěvekZaslal: úterý 21 duben 2009, 16:11    Předmět: Citovat

-nejsi někde z okolí Prahy,píchl bych ti?
1) blejskni to a uvidíme,a taky jukni dovnitř co je tam
2)S fotkma,detailním popisem a měřením by se taky dalo na dálku pomoci
3)ty kolíky,,nebyli to šrouby s trhací hlavou?
4)už když vstoupíš (potvrdíš ok) uvidíš několik odkazů na ND a servisy a další jsou pak ve fóru
5)nafoť detailně vnitřek válce,píst a z toho se pozná.Novej válec asi neseženeš,pak se prodává pístní sada od výrobce ASSO WERKE u mý SP02 je to typ pístu 5137 průměr 56 mm a třída přesnosti A.Typové označení je zespodu/uvnitř pístu a přesnost je nahoře na pracovní ploše,po očištění např.benzínem a hoodně jemným šmirglem je to čitelný.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PájaSP02



Založen: 2.4.2008
Příspěvky: 155
Bydliště: Novosuchdolská 31,Praha-Suchdol

PříspěvekZaslal: úterý 21 duben 2009, 16:18    Předmět: Citovat

-pokud máš originální motor,měl bys tam mít dle katalogu Asso Werke 4645,v ceně cca 3000,-.V ceně by měl být píst,kroužky,pístní čep,pojistné kroužky čepu a asi i ojniční jehlové ložisko.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kiwi-ice



Založen: 20.4.2009
Příspěvky: 6

PříspěvekZaslal: středa 22 duben 2009, 09:42    Předmět: Citovat

Díky za nabídku. Do Prahy sice občas služebně jezdím, ale mám to trošku z ruky neb su z Vysočiny. Konkrétně z Okříšek.
1. Nafotím, dodám.
2. Zatím tu elektriku nechám být, pochopíš z fotek Smile
3. Opravdu to byly kolíky, podařil se mi jeden konec vytáhnout a jsou to duté kolíky o průměru zhruba 2 mm. Převrtám to, vyřežu závity a dám tam červíky. Klíče jsem už vypiloval, takže už odemykám...
5. Nafotím, .... Našel jsem něco tady: http://e-shop.adventure-biker.cz kód výrobku je M316089. Nevolal jsem tam, protože si na to nejdřív budu muset našetřit Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PájaSP02



Založen: 2.4.2008
Příspěvky: 155
Bydliště: Novosuchdolská 31,Praha-Suchdol

PříspěvekZaslal: středa 22 duben 2009, 13:01    Předmět: Citovat

Co se týče válce,našel jsi asi náhradu originálu,na SP02,GFR.. určitě nepasuje,my máme sání přímo do karterů a ne do spodní části válce.
Možná,ale muselo by se to vidět a na místě porovnat a proměřit,by mohlo pasovat i tento : http://e-shop.adventure-biker.cz/index.php?l=cz&p=76_dily-motoru/975_valce-vse-kitove/977_valec-tuningovy-kitovy/3601_racing-valec-malossi-mhr-172ccm-248-65-cep-248-16-piaggio-gilera-125-180cc-2t-3111140 .To by byl hukot 172 ccm/15000 ot/min Exclamation

Pak by to chtělo lepší karburaci :

1) http://e-shop.adventure-biker.cz/index.php?l=cz&p=3818_karburator/3898_karburatory-2t/4828_karburator-kit-malossi-phbe-34-ud-pro-gilera-125-1610968

-a nebo lepší :

2) http://e-shop.adventure-biker.cz/index.php?l=cz&p=3818_karburator/3898_karburatory-2t/4820_karburator-kit-malossi-phbe-36u-pro-aprilia-af1-tuareg-125-1610958

-a nebo ještě ... :

3) http://e-shop.adventure-biker.cz/index.php?l=cz&p=3818_karburator/3898_karburatory-2t/4852_karburator-kit-malossi-vhsb-37-pro-honda-125-1611002

-důležité je kolik máš dle tach. najeto,vlastně já bych na to stejně nehleděl a udělal i GO spodku,50% zadřenejch motorů je kůli vysypanému ojničnímu ložisku.Takže ojniční sada,sada těsnění,ložiska,gufera

-před lety jsem vše kupoval v www.paolo.cz ,nevím zda to ještě vedou,jinak je tu dost kladných ohlasů na
http://www.motogelnar.cz/
a ještě nějaký odkaz www.oulehla.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kiwi-ice



Založen: 20.4.2009
Příspěvky: 6

PříspěvekZaslal: čtvrtek 23 duben 2009, 14:12    Předmět: Citovat

Tak jsem ji vyfotil.


ostatní fotky v lepší kvalitě jsou na http://kiwi-ice.kx.cz/
Když zbude trochu času, tak zkusím o víkendu shodit válec a slisovat píst a uvidíme jak to doopravdy vypadá. Detaily nafotím a hodím je na můj web (zřídil jsem si ho při příležitosti téhle konference Smile).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PájaSP02



Založen: 2.4.2008
Příspěvky: 155
Bydliště: Novosuchdolská 31,Praha-Suchdol

PříspěvekZaslal: čtvrtek 23 duben 2009, 19:59    Předmět: Citovat

Super taky bych chtěl umět si udělat str.,no nic.Hele hlava je ok,jen jí vypulíruj něčím : arvou,nitro ředidlem a nebo spec. přípravkem na čištění motorů,pak to rozlešti jemným smirkem cca 800 a nakonec nějakou brusnou pastou a nebo aspoň silichromem.Čím větší lesk-tím lepší vyplachování=větší výkon.Na válci zatím není vidět poškození,vyfoť to kolem dokola 2-3 fotky,akorát se mi nelíbí ten orezlej šteft-teklo těsnění a nebo utopená moto.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kiwi-ice



Založen: 20.4.2009
Příspěvky: 6

PříspěvekZaslal: pátek 24 duben 2009, 19:30    Předmět: Citovat

Uvidím jak mi vyjde čas o víkendu. Ty rezaviny jsou způsobený tím, že to původní majitel napůl rozdělal (shodil plasty a hlavu válce a pak to kdovíjak dlouho stálo u něj na zahradě. Já si to odvez někdy v lednu a gumy byly poloprázdný, slehlý a zmrzlý na kost, takže jsem to málem ani neodtlačil. Takže je vlastně klika, že to nevypadá mnohem hůř. Prý to rozdělal, protože to "náhle přestalo táhnout a motor ztratil kompresi". Otázka tedy zní: co to způsobilo? V pondělí bude snad moudřejšího večera Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kiwi-ice



Založen: 20.4.2009
Příspěvky: 6

PříspěvekZaslal: pondělí 27 duben 2009, 10:03    Předmět: Citovat

Tak jsem sundal válec. Bohužel..... Crying or Very sad
Ten píp jeden píp, píp, píp uvalil u pístu půlku spodní části (to se ale asi může stát komukoliv). Z těch příček jsem našel jenom jednu a ostatní jsou kdoví kde. Takže mě čeká půlení motoru výměna ložisek a zřejmě i oprava kliky. Nový píst je bez diskuze nutný.

Ostatní detaily zase na mých stránkách http://kiwi-ice.kx.cz/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
a.s.k.



Založen: 15.2.2009
Příspěvky: 13
Bydliště: Brezí-Velka Bites

PříspěvekZaslal: pondělí 27 duben 2009, 14:57    Předmět: Citovat

zdar tak takhle dodelanej pist jsem jeste nevidel.To neni snad ani mozny.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PájaSP02



Založen: 2.4.2008
Příspěvky: 155
Bydliště: Novosuchdolská 31,Praha-Suchdol

PříspěvekZaslal: pondělí 27 duben 2009, 21:07    Předmět: Citovat

Nalej tech. benzín do klikovýho prostoru a celý to pak vychrstni do nějaký misky a pořát dokola až to vypláchneš.Může to bejt taky už ve výfuku.
What What What Viděl jsem koně blejt,hada chcát,ale tohle to???
Takto se to urve jen pazourou-někdo to něčím páčil,pracovně se píst jen zadře,propálí dno a nebo prdne okolo čepu,taky je vidět na válci,jak se to někdo snažil šmirglem "opravit"- DOBYTEK jeden. Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad
Válec opraví:stáhnou Nicassil,vyvaří dírku a nanesou dle nové pístní sady (píst,čep,ložisko čepu,závlačky) nový Nicassil.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra GILERA motoclub -> 2 takty Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com

Počasí

TOPlist