|
GILERA motoclub Fórum pro příznivce motocyklu GILERA
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
DURI Anonymní
|
Zaslal: středa 05 červenec 2006, 11:47 Předmět: Prehrivanie motoru RC 125 |
|
|
Zdravím Vás Gileráci! Potreboval by som poradit ohladom Gilery RC 125.
Neviem z akeho dovodu, ale dost sa mi to hreje, hlavne ked sa jazdi s príverou, a o letnych teplych dnoch ani nehovorim. Vtedy sa mi to zohreje do cerveneho pasma za takých 10-15 min. V zime som mal dole cely valec, ale ziadnu chybu som nenasiel. Piest bol uplne v super stave, valec tiez, kruzky tak isto. Priveru som tiez kontroloval, tak isto OK. Niekto mi vravel ze by to mohlo byt tesnenie pod hlavou, ale aj to je OK. Proste neviem prist ani za toho otca, preco sa to tak hreje. kamarat mi vravel ze by mala, aj za teplych dni, drzat teplotu stale v zelenom pasme. Tak isto dalsi kamarat co ma CRM 125 aj ked jazdi s priverou je stale v zelenom pasme. PROSIM skuste mi nejako poradit. DAKUJEM!!!
Gileram zdar! |
|
Návrat nahoru |
|
|
Semo Anonymní
|
Zaslal: středa 05 červenec 2006, 15:02 Předmět: |
|
|
Akú tam máš chladiacu kvapalinu? Ak tam máš čistý Alicol (nevim čo používaš), tak ten má horšie chladiace vlastnosti ako ke´d je zriedený s vodou....Ale toto by nespôsobovalo až také silné prehrievanie |
|
Návrat nahoru |
|
|
Dudovicz Anonymní
|
Zaslal: středa 05 červenec 2006, 19:04 Předmět: |
|
|
Me se ta moje SP 01 taky prehriva obvzlast ve meste ale i pri normalni jizde...! Chystam se odelat termostat aby to chladilo porad....poradil mi to znamej co si ho taky odelaval na dvou motorkach a nicemu to prej nevadi(teda pokud nehodlas jezdit v zime)! |
|
Návrat nahoru |
|
|
goulash
Založen: 4.6.2006 Příspěvky: 140 Bydliště: Zašová u Val. Mezu
|
Zaslal: čtvrtek 06 červenec 2006, 11:15 Předmět: |
|
|
Ta moje Gilerka se zase v posledni dobe poradne nezahrala.... Uvidime co to bude delat po GO... |
|
Návrat nahoru |
|
|
David Moderátor
Založen: 2.6.2006 Příspěvky: 345 Bydliště: Náchod
|
Zaslal: čtvrtek 06 červenec 2006, 18:43 Předmět: Přehřívání |
|
|
Jasně, že to musí bejt v zeleným (jestli správně ukazuje teploměr).
Asi bych zkontroloval vodní pumpu. Jestli jede dobře.
Chladiče máš rožhavený, nebo jsou vlažný, když se ti to přehřejvá?
Termostat doporučuju zkontrolovat, ale nevyndávat, pak si s chlazením rozhodně nepomůžeš. Jedině bys musel uškrtit krátkej okruh. Když ho vyndáš, tak jsou oba okruhy otevřený a samozřejmně to jede kupa vody jen krátkým okruhem.
U Giler je často důvod, že špatně chladěj to, že z toho někdo kuchne termostat.
Jo a doporučuju používát nějákou spešl chladicí kapalinu a neředit vodou.
Dál doporučuju nespoléhat se čistě na teploměr. A nepanikařit jen když ručička vleze do červenýho, ale zjistit, jak je to skutečně s teplotou.
Hyhla co má moje bejvalý RC600 jezdí furt s ručičkou v červeným, ale nikdy se mu to neuvaří. Mně zase ručička ukazuje sotva zelený pole, ale podchlazený to nemám. |
|
Návrat nahoru |
|
|
goulash
Založen: 4.6.2006 Příspěvky: 140 Bydliště: Zašová u Val. Mezu
|
Zaslal: čtvrtek 06 červenec 2006, 20:14 Předmět: |
|
|
Termostat asi není u všech typů Giler že? Bo já ho tam nemám.. On spíná nějaké ventilátory? |
|
Návrat nahoru |
|
|
David Moderátor
Založen: 2.6.2006 Příspěvky: 345 Bydliště: Náchod
|
Zaslal: pátek 07 červenec 2006, 22:08 Předmět: Termostat |
|
|
Termostat je - asi - u všech typů Giler. (nedával se jen na závodní speciály, ale ty měli celý chlazení malinko jiný).
To co myslíš ty je tepelný čidlo, na spodku chladiče, který spíná ty ventilátory. Maj ho všechny čtyřtakty (dvoutaktní Gileru s ventilátorama jsem zatím neviděl, ale je možný, že některý typy je mají).
Termostat je v takovým plastovým pouzdru - na RC na levý straně pod chladičem, když ho rozděláš, tak by tam měl bejt kovovej termosta, s pružinkou a s takovou objímkou. Třeba na Škodě 120 když ho vyndáš, tak voda jede furt přes chladiče, ale u Giler je to řešený trošku jinak a když ho kuchneš, tak voda jede jak přes chladiče, tak před krátkej okruh.
Je tam k tomu aby podle teploty přepínal, jestli má voda valit přes chladiče, nebo jen hadicí zpět do motoru (aby se zahřála).
No a když se vyndá, tak zůstanou obě cesty volný. Proto pokud ho někdo chce vyndat, je potřeba tu krátkou cestu do motoru zaslepit. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Michal Anonymní
|
Zaslal: sobota 08 červenec 2006, 11:51 Předmět: Odpoved |
|
|
No hosi me to taky delalo dokonce se mi za jizdy zacala voda vylevat z nadrzky,puvodne jsem myslel ze to bylo tesneni pod hlavou, ale az jsem ho vymenil delalo to to same,pak jsem zjistil ze se mi netocilo vodni cerpadlo,sundal jsem bok motoru a na hrideli cerpadla byla asi 2cm dlouha tycinka pomoci ktere na ni drzelo ozubene kolecko ta tycinka byla zlomena, a tak se to ozubene kolecko protacelo a cerpadlo stalo treba budete mit taky takovy problem.Zdarec |
|
Návrat nahoru |
|
|
goulash
Založen: 4.6.2006 Příspěvky: 140 Bydliště: Zašová u Val. Mezu
|
Zaslal: neděle 09 červenec 2006, 20:41 Předmět: |
|
|
Já ho tam asi fakt nemám, protože k termostatu je přivedena nějaká elektrika ne? No já mám jedinou elektrickou součástku v chladícím obvodu čidlo na hlavě válce na teplotu.... Tak teda newim.. Ale mám v podstatě 2 tyto motorky a ani na jedné to nebylo... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Dudovicz Anonymní
|
Zaslal: pondělí 10 červenec 2006, 10:00 Předmět: to: Michal |
|
|
to: Michal
A nemas k tomu naky foto jak si to delal nebo naky jiny kde je to vyfoceny...? A na jake Gilerce to bylo..? Predpokladam ze ten kryt pod kterym se to ukryva je ten jako na prave strane ne ten jak je rozeta spojka atd....? |
|
Návrat nahoru |
|
|
David Moderátor
Založen: 2.6.2006 Příspěvky: 345 Bydliště: Náchod
|
Zaslal: úterý 11 červenec 2006, 08:25 Předmět: Vodní čerpadlo - termostat |
|
|
Podle mně tam termostat máš. Žádná elektrika do něj nevede - je mechanickej. Je v plastovým pouzdru pravděpodobně pod levým chladičem.
Měl by do něho být přívod z chladiče, pak užší hadice vedoucí na pravou stranu motoru a hadice do motoru. A jeho úkolem je přepínat, jestli má voda z motoru běžet zpět do motoru, nebo do chladičů.
Vodní pumpa je pod pravým karterem. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Rolda Anonymní
|
Zaslal: úterý 11 červenec 2006, 08:27 Předmět: |
|
|
to:goulash
K termostatu žádná elektrika nevede,je to čistě mechanická součást. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Rolda Anonymní
|
Zaslal: úterý 11 červenec 2006, 08:31 Předmět: |
|
|
to:goulash
K termostatu žádná elektrika nevede,je to čistě mechanická součást. |
|
Návrat nahoru |
|
|
DURI Anonymní
|
Zaslal: úterý 11 červenec 2006, 11:15 Předmět: |
|
|
Semo napsal: | Akú tam máš chladiacu kvapalinu? Ak tam máš čistý Alicol (nevim čo používaš), tak ten má horšie chladiace vlastnosti ako ke´d je zriedený s vodou....Ale toto by nespôsobovalo až také silné prehrievanie |
Nazdar!
No ja tam mám iba obyčajnú destilku.Myslis ze by to mohol byt problém?? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Semo Anonymní
|
Zaslal: úterý 11 červenec 2006, 11:36 Předmět: |
|
|
DURI napsal: | Semo napsal: | Akú tam máš chladiacu kvapalinu? Ak tam máš čistý Alicol (nevim čo používaš), tak ten má horšie chladiace vlastnosti ako ke´d je zriedený s vodou....Ale toto by nespôsobovalo až také silné prehrievanie |
Nazdar!
No ja tam mám iba obyčajnú destilku.Myslis ze by to mohol byt problém?? |
Záleží od toho z akého materiálu máš chladič. Chladiaca kvapalina totiž nespôsobuje koróziu narozdiel od vody... |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|