GILERA RV 125

 

Motor Dvoudobý jednoválec
Objem 124,3
Výkon 12,9kw při 7750ot
Točivý moment  
Váha 138kg
Maximální rychlost 120km/h
Druh motocyklu silniční
Výroba  

 

Spotřeba 5-8l/100km

Zkušenosti a technické údaje od DrNa:

Gilera RV 125 r.v. 1986

 

 

Technické údaje

 

Váha : 140kg

Nosnost : 160kg

Rozvor : 1340 mm

Maximální rychlost : 140 km/h

Spotřeba : 5 – 8l (většinou jezdím kolem 5,5l)

Výkon : 17,5 kw

 

Když jsem ji koupil měla po go motoru ale jinak byla v dost zuboženém stavu a bylo vidět, že je to už 20 let starý stroj. Stačili ale dvě zimy a je  v o dost lepším stavu a myslím si že málokdo by dnes uhodl její rok výroby. Provedené opravy a úpravy se zde pokusím popsat.

 

 

Takhle vypadala když jsem ji koupil.

 

RVRV

 

 

 

 

 

 

Je v orig. stavu akorát ji chybí plast nad zadním světlem (které taky není originál ale nějaké univerzální) a klín před motorem (toho je škoda protože se podle něj mohl udělat pěknější laminátový). A měla odpojený mixér, ale to mě nevadilo páč stejně dost přemazával.

 

 

Hned po koupi jsem z ní sundal všechny nálepky a poprosil jsem kámoše jestli by mi neudělal nějaký stylový nápis GILERA a myslím že se mu to moc povedlo (ještě jednou dík Sk8), a začal jsem navrhovat ten chybějící plastík vzadu, udělal jsem si papírovou maketu a poprosil jsem v laminátce jestli by mi to neudělali v laminátu, řekli mi že to není problém a za týden už jsem ho měl doma. Taky jsem zkrátil ten dlouhý zadní blatník a koupil jsem novou přední gumu a baterku. V takovém stavu jsem ji jezdil až do zimy, kdy jsem ji nechal nalakovat (škodovácká rallye červená) a udělal jsem jí nové zadní světlo ( 2 kulaté místo toho univerzálního), jsou to jen obrysovky náklaďáku, jezdil jsem tak, že jedna svítila pořád a druhá byla brzdovka ale to vypadalo blbě tak jsem přidal do každé jednu žárovku a teď svítí obě a jako brzdovka je v každé silnější žárovka. Vyměnil jsem olej a přetěsnil jsem víko motoru kde trochu prolínal olej, ještě jsem nechal udělat závažíčka z nerezu a bylo doupravované. Během minulé sezony jsem ji ještě koupil nové zrcátka a menší blinkry, které vypadají o 100% líp.

Tuhle zimu jsem jí udělal diodové podsvícení (podle plánku z www.chrudim2000.cz/tuning),

Sundal jsem kola a nechal je stříknout na černo a dal jsem přetěsnit vidle a nalakovat je na stříbrno. Bílou lakovkou jsem vybarvil ty nápisy na gumách a uděl jsem jí nový kryt řetězu a zadní blatníček. Udělal jsem novou přístrojovku a bílé podbarvení budíků (bylo tam černé) ještě bych jí chtěl dát novou masku, ale to hnedtak asi nebude protože to bude chtít kompletně předělat její uchycení a uchycení budíků a na to nemám momentálně čas.

 

 

 

No a na závěr bych přidal nějaké zkušenosti. Když jsem ji koupil byla v dost špatném stavu, ale to spíš vinou lajdáckého majitele, který ji měl předemnou. Motor byl po go takže ok akorát trochu zlobila elektrika, odešel mi regulátor dobíjení (ten už jsem sehnal), nefungoval startér (ten mám teď ve firmě na opravu) a nebyl funkční teploměr ( jak budík, tak i čidlo) čidlo jsem koupil nové je ze škody 120 a pasovalo perfektně a budík je z nějakého žigulíka a ten mi seděl akorát i do držáku budíků. Jinak do ní leju jen benzín a olej (kvalitní syntetický) občas promažu lanka a řetěz a jezdím pořád v pohodě, mám na ní najeto asi 14 tis. km a krom výše popsaných problémů mi akorát prasklo spojkové lanko jinak jsem s ní plně spokojený.    I když už by to chtělo něco silnějšího, určitě mi jí bude při prodeji líto.

        DrN  -  dr._pc(at)centrum.cz 

 

 

Obrázky:

DrN  Gilera RV 125 

Gilera RV 125 - "in action"

RV 125 + tech. údaje