GILERA RC 600

 

Kombinací motokrosového a rallyového motocyklu se Gileře podařilo vyvynout motocykl, který nemá obdoby do dnešní doby, protože na rozdíl od Soft Endur z Japonska klade Gilera důraz na podvozek, který nejde "do kolen" ani v nejtvrdším terénu, ale přitom RC se i na silnici cítí jako doma.

Palivová nádrž a sedlo jsou přizpůsobeny jízdě v terénu a poskytují jezdci dostatek pohybové volnosti.

Výška sedla je úctyhodných 92cm

Motor Čtyřdobý jednoválec, 4 ventily
Objem 560 ccm
Výkon 48 HP při 7000 ot.
Točivý moment  
Váha 141kg - 161kg (podle roku výroby)
Maximální rychlost 165 km/h
Druh motocyklu Enduro
Výroba 1989 - 1993

Zkušenosti:

S Gilerou RC jsem po celou dobu nadmíru spokojen. Motor má slušný výkon a ani v originále bez úprav na vás většina ostatních endur nestíhá (o japoncích nemluvě - to nejsou až na vyjímky endura), jen je potřeba se sžít s tím, že na čtyřtaktní jednoválcovou šestistovku se musí Gilera nezvykle točit do otáček, z čehož jsem byl nejprve zklamaný. Pokud jste předtím ale sedlali nějákou Jawu, nebo stopětadvácu, či co podobného tak vam to rozhodně ani nepřijde. Celý problém se vyřeší montáží laďeného výfuku, který nejenže zlepší zvuk, ale posune kroťák výrazně do nižších otáček - ideální řešení je nekupovat univerzální, ale nechat si udělat laďák přímo na míru, když ho dělá někdo kdo tomu rozumí, tak vám laďák zaručeně zvedne výkon a hlavně krouťák, zlepší zvuk a nezvýší spotřebu, u těch universálních se často stává že zlepší zvuk a výkon, ale neuměrně zvýší spotřebu, některé dokonce zlepší jen ten zvuk. Do motoru je samozřejmně nutné lít jen plně syntetické oleje, do motoru se ho vejde 2,2 litrů, na oleji závisí hlavně životnost motoru a tím samozřejmně i výkon. Další věc, kterou musíte pravidelně kontrolovat a měnit je rozvodový řemen, výměnu doporučuji zhruba po 10 - 15 tisícich kilometrech, ale každou sezónu ještě zkontrolovat opticky. Rozvoďák vás vyjde zhruba na 1000Kč, pokud byste ho nechali prasknout, draze se vám to nevyplatí, můžete dělat generálku motoru, což je přeci jen trošku dražší záležitost. Jinak co se týče mých zkušeností, tak za celou dobu jsem neměl s motorem u RCéčka ani jeden vážnější problém a nikdy mně nenechala na cestě. Pouze jednou při jízdě jsem zjistil, že nebrzdí zadní brzda, zastavil jsem a zjistil jsem, že se vyklepal výpustný šroub na olej v motoru (!!), naštěstí jsem to však zjistil okamžitě co se to stalo, shodou náhod jsme přesně ten šroub měli s sebou a kámoš mi dojel do nejbližší dědiny koupit 3 balení syntetickýho oleje. Druhý problém byl, že prasknul jeden šrou držící motor (zřejmně to nebyl původní šroub), což se projevilo silnými vybracemi v nízkých otáčkách. Co se týče motoru, myslím, že je hodně nadčasový a nemuhu mu téměř nic vytknout, jediné je snad to, že nemá šestku, po rovině s ní běžně jezdím 160km/h na pětku, ale ta už je přetočená i ve 150ti, jednou jsem z mírného kopečka jel i 180, ale to už se na enduru skoro nedá udržet kvůli odporu vzduchu.

Podvozek je perfektní ke všem účelům, je stavěn tak, že sed na RCéčku dá bez problému svižně jezdit na krosových tratích, ale ani na silnici si nezadá, při zmiňovaných 180km/h se motocykl ani trochu neklepe, nevlní a perfektně vede stopu. Na větší skoky v terénu by byly lepší tvrdší přední tlumiče, zadní brza je účinná až moc, ale na to si dá zvyknout, přední je tak akorát - já osobně bych ji uvítal silnější. Na RCčku se prostě dá blbnout v lese a zároveň cestovat poměrně svižně a daleko. Jen při delších cestách bych uvítal měkčí a širší sedlo, které by ale na druhou stranu zhoršovalo použitelnost v terénu a pro terén je přece RC stavěná. Myslím, že RC je dobrá volba, vždyť téměř sériové šestikila jezdili Dakar a poměrně úspěšně. Je to motocykl téměř závodní - jako hodně sériových Giler - a proto potřebuje hlavně kvalitní oleje a pravidelnou péči o některé součástky.

2X MOJE GILERA RC600

DAVID@GILERA.CZ

 

 

Zapalování RC600 - návod

Karburátor TEIKEI/E27PV2A (RC600 do 1991)

Obrázky:

Podrobné technické informace

Fotografie