GILERA Coguar 125
Gilera Coguar je nepříliš výkonný chopper, ketý je osazen osvědčeným motorem od Suzuki GN 125, tento motocykl má velmi úsporný provoz, 5 ti rychlostí převodovku a je velmi vhodný na klidné jízdy. Kde oceníte nízkou spotřebu, dobrou ovladatelnost a pohodlný posaz.
Motor | Čtyřdobý jednoválec |
Objem | 124 ccm |
Výkon | 8 kW (10,7HP) při 8250 ot. |
Točivý moment | |
Váha | 141 kg |
Maximální rychlost | 105km/h |
Druh motocyklu | Soft Chopper |
Výroba | Od 1998 - ? |
Zkušenosti:
Tak mojí krásku jsem si s otcem přivezl z německa.Kde prý stála víc jak dva
roky a byla po malé nehodě ještě bez klíčů.Po prvním skouknutí jsme zjistily
že je sedřenej celej bok(chudinka)a taky že se tomu němcovy přetrhla
řetězovka,vůbec nevim jak to udělal.Pustil jsem se do ní a při rozebírání
jsem zjistil že jsou velice dobře řešené plasty které jdou od krku řízení až
dozadu už to mě nadchlo.Spínačka je hezky schovaná u krku řízení a sundavat
ji kvůli klíčům byla docela sranda.Lak na plastech a tak je velice kvalitní
i po dlouhém stání se neobjevila vůbec žádná koroze,ani na rámu ani
chromech.jen ti odřeniny.Když jsem tak koukal na motor řikal jsem si že ho
asi gilera nevyrobila.Čirou náhodou jsem tam dělal jednu hondu,byla to HONDA
XLR 125 kde je motor ůplně stejnen!i výkon v techničáku je stejnej prostě
všechno.Teď jsem potřeboval motor trochu poznat.Když tak dlouho stál tak
jsem se chtěl kouknout na olejovej filtr.Po rozebrání jsem našel jenom
sítko,což znamená že musim olej měnit skoro každý 2000km.Motor je velice
jednoduchý čtyřtakntní jednoválec s dvěma ventily a jedním vačkovým hřídelem
poháněným řetězem.Svým výkonem sice neoslní, ale vydrží skoro všechno,neměl
jsem s ním zatím vůbec žádnej problém.Jen mě zlobí karburátor,který po
rozebrání vypadal uvnitř jako v nějaky jeskyni.Byly tam něco jako
krápníky,prostě humus.Po vyčištění karbecu a motoru jsem jej poprvé natočil
a překvapil mě jeho nádherný zvuk,takovej správnej čopráckej:).Tak teda
motor.Teď podvozek,ten mě docela sklamal.Když jedu sám je to skělý mám
docela hodně volnosti v náklonu(ach ten odřenej vejfuk :)).Jenže když jedem
dva tak je to docela hrůza,v zatáčkách se to nepříjemně kíve a zadní tlumiče
vůbec nestíhaj.Přední se držej zuby nehty.Nyní přes zimu jsem si našel jedny
zadní tlumiče z čopra a chcy je tam hodit tak uvidíme jaký to bude.Řízení
jde kásně zlehka a přesně ikdyž jsou řídítka uloženy pružně v gumě.Vůbec to
nevadí.Brzdy:vepředu dvoupístek na kterej si nemůžu vůbec stěžovat,brzdi
opravdu skvěle.Vzadu je sice jenom obyčejnej buben,ale taky brzdí hodně
dobře.Není vůbec problém zablokovat zadní kolo při jízdě(mám již vyskoušeno
:) ).Dalším takovým problémem jsou díly.Ty se sháněj docela špatně.Díky tomu
že tam byla prasklá řetězovka a řetěz zpřetrhal kryt řetězu vepředu i vzadu
tam jsem si to hezky vyzkoušel co je to za shánění(kryt přední ten co de
hned od motoru ještě nemám).Dlaším problémem bylo že mi praskl bowden na
tacháč ale známej dokázal udělat jinej.
Jinak mi motorka spolehlivě jezdí bez závad už další rok jen běžný
ůkony.Jinak v pohodě.Nacestoval jsem s ní už docela kus republiky a musím
pochválit pohodlnou sedačku ve který se sedí skvěle.Což ovšem spolujezdec
říct nemůže :).Spořeba je velice nízká, když jenom lehtám plyn tak 2.7l a
když mám jenom plnej kotel tak cca 3,5l.Cože není špatný ne?
Tak tohle je asi všechno o mý italský krásce.Má nějaký mouchy ale kdo se s
nima naučí žít tak bude asi tak spokojenej jako já.
S pozdravem Michal
Obrázky: