GILERA Coguar 125

Gilera Coguar je nepříliš výkonný chopper, ketý je osazen osvědčeným motorem od Suzuki GN 125, tento motocykl má velmi úsporný provoz, 5 ti rychlostí převodovku a je velmi vhodný na klidné jízdy. Kde oceníte nízkou spotřebu, dobrou ovladatelnost a pohodlný posaz.

Motor Čtyřdobý jednoválec
Objem 124 ccm
Výkon 8 kW (10,7HP) při 8250 ot.
Točivý moment  
Váha  141 kg
Maximální rychlost 105km/h
Druh motocyklu Soft Chopper
Výroba Od 1998 - ?

Zkušenosti:

Tak mojí krásku jsem si s otcem přivezl z německa.Kde prý stála víc jak dva

roky a byla po malé nehodě ještě bez klíčů.Po prvním skouknutí jsme zjistily

že je sedřenej celej bok(chudinka)a taky že se tomu němcovy přetrhla

řetězovka,vůbec nevim jak to udělal.Pustil jsem se do ní a při rozebírání

jsem zjistil že jsou velice dobře řešené plasty které jdou od krku řízení až

dozadu už to mě nadchlo.Spínačka je hezky schovaná u krku řízení a sundavat

ji kvůli klíčům byla docela sranda.Lak na plastech a tak je velice kvalitní

i po dlouhém stání se neobjevila vůbec žádná koroze,ani na rámu ani

chromech.jen ti odřeniny.Když jsem tak koukal na motor řikal jsem si že ho

asi gilera nevyrobila.Čirou náhodou jsem tam dělal jednu hondu,byla to HONDA

XLR 125 kde je motor ůplně stejnen!i výkon v techničáku je stejnej prostě

všechno.Teď jsem potřeboval motor trochu poznat.Když tak dlouho stál tak

jsem se chtěl kouknout na olejovej filtr.Po rozebrání jsem našel jenom

sítko,což znamená že musim olej měnit skoro každý 2000km.Motor je velice

jednoduchý čtyřtakntní jednoválec s dvěma ventily a jedním vačkovým hřídelem

poháněným řetězem.Svým výkonem sice neoslní, ale vydrží skoro všechno,neměl

jsem s ním zatím vůbec žádnej problém.Jen mě zlobí karburátor,který po

rozebrání vypadal uvnitř jako v nějaky jeskyni.Byly tam něco jako

krápníky,prostě humus.Po vyčištění karbecu a motoru jsem jej poprvé natočil

a překvapil mě jeho nádherný zvuk,takovej správnej čopráckej:).Tak teda

motor.Teď podvozek,ten mě docela sklamal.Když jedu sám je to skělý mám

docela hodně volnosti v náklonu(ach ten odřenej vejfuk :)).Jenže když jedem

dva tak je to docela hrůza,v zatáčkách se to nepříjemně kíve a zadní tlumiče

vůbec nestíhaj.Přední se držej zuby nehty.Nyní přes zimu jsem si našel jedny

zadní tlumiče z čopra a chcy je tam hodit tak uvidíme jaký to bude.Řízení

jde kásně zlehka a přesně ikdyž jsou řídítka uloženy pružně v gumě.Vůbec to

nevadí.Brzdy:vepředu dvoupístek na kterej si nemůžu vůbec stěžovat,brzdi

opravdu skvěle.Vzadu je sice jenom obyčejnej buben,ale taky brzdí hodně

dobře.Není vůbec problém zablokovat zadní kolo při jízdě(mám již vyskoušeno

:) ).Dalším takovým problémem jsou díly.Ty se sháněj docela špatně.Díky tomu

že tam byla prasklá řetězovka a řetěz zpřetrhal kryt řetězu vepředu i vzadu

tam jsem si to hezky vyzkoušel co je to za shánění(kryt přední ten co de

hned od motoru ještě nemám).Dlaším problémem bylo že mi praskl bowden na

tacháč ale známej dokázal udělat jinej.

Jinak mi motorka spolehlivě jezdí bez závad už další rok jen běžný

ůkony.Jinak v pohodě.Nacestoval jsem s ní už docela kus republiky a musím

pochválit pohodlnou sedačku ve který se sedí skvěle.Což ovšem spolujezdec

říct nemůže :).Spořeba je velice nízká, když jenom lehtám plyn tak 2.7l a

když mám jenom plnej kotel tak cca 3,5l.Cože není špatný ne?

Tak tohle je asi všechno o mý italský krásce.Má nějaký mouchy ale kdo se s

nima naučí žít tak bude asi tak spokojenej jako já.

S pozdravem Michal

 

 
 
Obrázky:

 

Pro další fotky klikněte zde